Okręgowa Izba
Pielęgniarek i Położnych
w Jeleniej Górze

Pielęgniarki i Położne,
Członkowie Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych
w Jeleniej Górze

Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych (dalej „Rozporządzenie”), informujemy, że:

  1. Administrator Danych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych w Jeleniej Górze, ul. 1-go Maja 27 (III piętro), 
58-500 Jelenia Góra, e-mail: biuro@oipip.jgora.pl

2. Cel przetwarzania danych i podstawy prawne

Dane osobowe będą przetwarzane przez OIPiP w następujących celach:

  1. komunikacji z członkiem samorządu pielęgniarek i położnych
    (e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji), wysyłania newsletter-a  Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych (NIPiP) oraz biuletynu Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych (OIPiP)  oraz innych informacji i materiałów, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia,
  2. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na OIPiP polegającego na wykonywaniu zadań samorządu pielęgniarek i położnych na obszarze działania OIPIP,
    w szczególności: stwierdzeniu/przyznaniu Pani/Panu prawa wykonywania zawodu albo ograniczonego prawa wykonywania zawodu, prowadzeniu przez Okręgową Radę Pielęgniarek i Położnych (ORPiP) rejestru pielęgniarek i rejestru położnych, wydawaniu zaświadczeń, prowadzeniu postępowań w zakresie odpowiedzialności zawodowej na podstawie art. 6 ust.1 lit. c Rozporządzenia,
  3. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego
    w interesie publicznym i w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e Rozporządzenia,

3. Udostępnienie danych osobowych

Pani/Pana dane mogą być udostępniane przez ORPiP podmiotom
i organom, którym ORPiP jest zobowiązana lub upoważniona udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
w tym podmiotom oraz organom uprawnionym do otrzymania od ORPiP danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa m.in.:

  1. Naczelnej Radzie Pielęgniarek i Położnych,
  2. Władzom, organom lub organizacjom państwa członkowskiego Unii Europejskiej informacje niezbędne do uznania kwalifikacji oraz do celów świadczenia transgranicznej opieki zdrowotnej,
  3. Do systemu informacji w ochronie zdrowia, o którym mowa
    w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji
    w ochronie zdrowia (tj. Dz. U. 2022 r. poz. 2705).
  4. Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych udostępnia informacje,
    o których mowa w art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r.
    o zawodach pielęgniarki i położnej (tj. Dz. U. 2022 r. poz. 2702)
    w ramach informacji publicznej, w rozumieniu ustawy z dnia
    6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej ( tj. Dz. U.
    z 2022 r. poz. 902).
  5. Podmiotom które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora OIPIP lub NIPIP.

4. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego

Pani/Pana danych nie przekazujemy poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

5. Okres przechowywania danych osobowych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres:

  • 15 lat od dnia wygaśnięcia prawa wykonywania zawodu (dotyczy danych osobowych prowadzonych w ewidencji elektronicznej).
  • 50 lat – dotyczy przechowywania danych osobowych w wersji tradycyjnej/papierowej.
  • W przypadku adresu e-mail, numeru telefonu do 15 lat od dnia wygaśnięcia prawa wykonywania zawodu bądź wcześniej w przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie adresu e-mail oraz numeru telefonu.

6. Przysługujące prawa

W związku z przetwarzaniem przez OIPiP Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu, na zasadach i w przypadkach określonych
w Rozporządzeniu prawo do:

  1. dostępu do danych osobowych,
  2. sprostowania danych osobowych,
  3. usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym), co
    w przypadku adresu e-mail i numeru telefonu nie podlega ograniczeniom,
  4. ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  5. przenoszenia danych,
  6. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  7. cofnięcia zgody na przetwarzanie adresu e-mail oraz telefonu
    w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.

7. Wymóg podania danych

Podanie Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest konieczne do realizacji zadań samorządu pielęgniarek i położnych na obszarze działania OIPiP, w szczególności do:

  1. stwierdzenia/przyznania prawa wykonywania zawodu pielęgniarki/pielęgniarza/ /położnej/położnego, ograniczonego prawa wykonywania zawodu,
  2. dokonania wpisu i aktualizacji danych w okręgowym rejestrze pielęgniarek/położnych.
  3. wydawanie zaświadczeń,
  4. przyjmowania oświadczeń od Pani/Pana,
  5. prowadzenie postępowań w zakresie odpowiedzialności zawodowej.

W przypadku numeru telefonu i adresu e-mail, podanie tych danych jest dobrowolne i nie wpływa na wykonanie pozostałych celów przetwarzania. Niepodanie jednak tych danych, skutkuje niemożliwością kontaktowania się
z Panią/Panem, wysyłania do Pani/Pana newsletter-a NIPIP ani biuletynów
i innych informacji i materiałów przesyłanych przez Okręgową Izbę Pielęgniarek i Położnych lub Naczelną Izbę Pielęgniarek i Położnych.

8. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane.

9. Inspektor Ochrony Danych

W sprawie ochrony swoich danych osobowych, może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem  Ochrony Danych OIPiP pod adresem e-mail: inspektorochronydanych@oipip.jgora.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby:  Okręgowa Izba Pielęgniarek i Położnych, 58-500 Jelenia Góra,ul.1-go Maja 27 z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.

Dane dotyczące Inspektora Ochrony Danych są dostępne na stronie internetowej OIPiP w zakładce „Kontakt” oraz w biurze Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych.